onsdag 4 mars 2009

blooooood

H: fan i hevete, jag bloder i orat, hur kan man gora det?!
A: vada, i sjalva oronhalet?
H: haha, beror pa vad du menar med oronhalet?
A: ja, forst har du ju liksom sjalva parabolen, och sen halet
....

nu har vi inte jobbat pa nagra dagar, och genast blir alla valdigt rastlosa.
det finns inte sadar varst mycket att gora i en storstad nar man sparar pengar och ar helt pank. men for att fordriva tiden kommer vi alla pa lite olika saker, idag till exempel ska jag och tove ga och ge blod. varfor inte nar man anda ar frisk och kry. jag gor det mest for att vara en bra manniska, men lockas aven av att man kan tankas fa en present ocksa! det ska man tydligen fa hemma, och kanske fika. jag hoppas pa det basta.

sen pa mandag drar vi pa en veckas semester/utflykt till adelaide foljt av kangaroo-island. kan bli valdigt mysigt och spannande. vi far forhoppningsvis se massa djur och leva vildmarksliv och grejer, woho. far se om vi maste bo i talt, det vore bra, men kallt.

pa lordag ska jag och tove gora great ocean road ocksa, guidad bussresa.. pa kinesiska. (ja den var halva priset och vem lyssnar egentligen pa guiden anda)

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAJK! utan majk :(
men du får väl inte ge blod om du är allergisk? och frisk vet man väl aldrig med dig

hanie sa...

ptja, det stod inget om allergier. man fyllde ju i en massa grejer forst. typ "har du nansin varit utanfor aus i mer an 6 manader i strack?" ba, "ja hej jag ar fran sverige"

Anonym sa...

i svezia far man inte lamna blod om man nagon gang haft sex med en man. som man alltsa. inte heller om man haft sex senaste halvaret med nagon som haft sex med nagon som haft sex med nagon som bla bla bla. alltsa typ ny partner, hur sjukt ar inte det? aven om man ar frisk.

hanie sa...

nej i know, sa var det har ocksa. male-to-male sex var inte OK. sa fragade om vi nansin hade haft en partner som itne var fran aus, haha. vi ba "ja, vi ar ju fran sverige fortfarande.."
men alltsa, de testar ju allt blod innan anda, jag fattar inte riktigt.

Anonym sa...

haha vilka procedurer. crazy people down under, akta er för monstercyklonen förresten